Nieuwsflash
-
Koopt u een nieuwe auto beter nog in 2026 dan in 2027?
Stel u wil een nieuwe auto aankopen of leasen voor uw onderneming (eenmanszaak of vennootschap). Kan u dit dan beter nog in 2026 doen of kan u fiscaal gezien evengoed wachten tot in 2027?
-
Huurbijlage 270 MLH wordt afgeschaft
De verplichting om de bijlage 270 MLH in te dienen wanneer u een onroerend goed huurt voor uw zaak of via uw vennootschap, wordt afgeschaft. Vandaag geldt deze informatieplicht zowel voor zelfstandigen als voor vennootschappen.
-
Aangifte personenbelasting (PB) met specifieke inkomsten: indieningstermijn verlengd!
Na overleg met het kabinet van minister van Financiën Jan Jambon en de FOD Financiën is beslist om de indieningstermijn voor de aangifte in de personenbelasting (PB) met specifieke inkomsten te verlengen.
-
Nuttige links
Allerlei links naar belangrijjke websites voor het bedrijfsleven
-
Praktisch toeglicht
Concrete informatie over een interessant onderwerp
-
Maandelijks dossier
Eén onderwerp per maand volledig geanalyseerd
-
Kalender
Fiscale data voor elke onderneming
-
Rekentools
Excel formulieren waarmee u zelf aan de slag kunt
-
Modeldocumenten
Templates voor verschillende basisdocumenten
-
Cijfers & Tarieven
Wettelijke cijfers en courante tarieven
-
Ondernemersgids
Korte verklaringen van belangrijke terminologie
Nieuwsbrief
-
Wanneer heeft uw vennootschap recht op investeringsaftrek voor boekjaar 2026?
Doet uw kleine vennootschap een nieuwe investering, dan kan zij daarvoor onder bepaalde voorwaarden genieten van de investeringsaftrek. Wanneer moet die investering precies gebeuren om nog recht te hebben op de investeringsaftrek voor boekjaar 2026?
-
Kmo-portefeuille stopt vanaf 2027
De Vlaamse Regering heeft beslist om de kmo-portefeuille stop te zetten. Vanaf 1 januari 2027 kunnen Vlaamse ondernemingen (eenmanszaken en vennootschappen) geen nieuwe subsidieaanvragen meer indienen via de kmo-portefeuille.
-
Sinds 1 september 2026 hogere forfaitaire nachtvergoeding van € 165,60
Als u als bedrijfsleider in België moet overnachten voor uw werk, kan uw vennootschap kiezen: ofwel betaalt ze rechtstreeks de hotelfactuur, ofwel geeft ze u een vaste nachtvergoeding.
Nieuwsbrief
Wilt u graag op de hoogte blijven van het laatste fiscale nieuws? Abonneer u op onze gratis nieuwsbrief.